Worst Case Scenario/ I Can't Stop

(Intro; orgel, trummor)

Snart är det April och jag kan det utantill
Hur våren sakta kommer, viskar ropar att den vill
Förstöra allt det smutsiga och gamla på min hud
Torka alla tårar och ta bort alla förbud
Om våren är man kär och om våren är man ny
Eller också är man vilsen och vill kanske bara fly
Och solen lyser när jag vaknar men i luften är det kallt
Tio grader minus mars och vadå är det här allt
Det finns väl något under isen, något mer än trötta dar
Trötta dar och matta nätter tills ingenting finns kvar
Och vad länge sen det var sedan jag verkligen ville vakna
Och vad länge sen det var sedan något annat än att sjunga fick mig att sakna
(Sjung med mig Markus jag är trött på att imponera
Bevisa showa-off försöka och fungera
Böja franska verb medan sorgerna blir flera)

 

Snart är det April och om jag sitter still
kan jag minnas exakt var jag stod för ett år sen, och om jag drömmer lite till
Minns jag varenda jävla vår som dragit förbi utanför mitt fönster
Hur de virvlat mellan springorna och bildat nya mönster
Och den här gången är första gången
Den här gången är första gången som jag funderat på att ge upp mitt liv och
den här gången är första gången som jag funderat på att ge upp mitt liv
Men det går ju inte
(Gitarrsolo ------ outro)

 


Blåbär
Postat av: a.

markus forever ♡

2013-03-18 @ 20:43:10

strö lite ord omkring dig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0